10.02.25


Idag stod Catlins Road på schemat, en sightseeingväg längst den sydligaste kusten.
Detta var något som jag (Anna) hade sett fram emot och jag ger en stor eloge till mina kompanjoner som hade tålamod, det var iskallt blåsigt och regnigt och sjölejonen och pingvinerna ville inte visa upp sig. Dessutom var det mest grusvägar i ca 20 mil!
Som sagt bra jobbat!
 Vi fick iaf se ett jättefint vattenfall och efter vägen kom solen fram och värmde oss och humöret blev bättre.
 





King of the world! (allra längst ner på sydön)




Stormvarning!




Purakaunui falls.




Sweet as!




Tittut!




Anna är glad.




Härlig utsikt på promenaden.


Nu är vi i Dunedin, imorn blir det besök på chokladfabriken!



Kommentarer
Postat av: mari

Britta ang din kommentar på bloggen om solarie så tror jag inte Samuel solat ..än ;)Var nog bilden som blev "färgad". Sen tycker jag inte man kan säga att solarie är mer fusk än att åka till NZ mitt i vintern.....hela er resa är fusk =) Nä jag är inte bitter.....Fast idag har vi underbart vårväder med sol o lite "takdropp" ....härligt snowboardväder ;)

Kram/Mari

2010-02-25 @ 14:09:42
URL: http://mari.burstrom.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0